Total Pageviews

Saturday, December 12, 2009

Mysoginistic man at radio, sexual harrassment at the work Place

I have exposed the Sighetfornication of Dorel Todea to the entire Maramuresean media;
Here is what he wrote back:



Stimata doamna Olga Lazin,

Nu stiu care este formula de adresare pe care sa o folosesc. Dupa cate imi amintesc, pe vremuri, eram in relatii cordiale. (el era sef la cantarea romaniei,la Orfanetz.)
Multumesc pentru posibilitatea de a cunoaste ce se intampla langa mine sau in termeni populari sa cunoscu „sarpele pe care-l ocrotesc la san”.(sic…)

Dar, cum se obisnuieste, trebuie ascultate ambele parti.
1. In legatura cu sotia varului – in anul 2004 d-na Emilia Codrea era femeie libera, vaduva cu un copil, integrata in colectivul radio Sighet la emisiunea in limba ucraineana. Fata de doamna, toti colegii, inclusiv eu, am manifestat simpatie si am fost curtenitori. A plecat pentru ca nu putea face fata fizic programului: avea ore multe la liceu, trebuia sa vina dupa masa la radio si avea in responsabilitate cresterea unui copil. Dl.Vasile Codrea era casatorit. Din momentul in care au inceput relatia in mod firesc si comportamentul tuturor s-a schimbat. Amandoi trebuiau sa astepte rezolvarea situatiei. Am fost la nunta lor, iar acum, dupa infiintarea emisiunii, de o ora, in limba ucraineana, lucreaza din nou la radio. O respect si impreuna cu Vasile faceam ca lucrurile sa mearga bine. Ei sunt acum o familie echilibrata, armonioasa, fericita. Ar fi o marsavie sa tulburam linistea lor cu o fapta inventata de nu stiu cine, ca ar fi fost acum cinci ani cand amhartuit-o pe viitoarea lui sotie. EU UNUL II RESPECT SI MA BUCUR PENTRU VASILE !
2. Daca o femeie are probleme cu un barbat il poate atentiona si pune la punct foarte simplu sau se poate retrage (sic…!)=unde? In pod, in camara?) nota mea.
pentru a evita o situatie neplacuta ! (creata de el, Dorel
3. D-na Lia Stan a venit la radio cu fetita-studenta Dana pentru o adeverinta de practica. Nu o cunosteam , dar am remarcat ca are voce radiofonica, mi s-a parut inteligenta si prezentabila. Prezenta o garantie in plus: era ruda cu Vasile (asta da nepotism!). Aveam nevoie de voci feminine, asa ca am invitat-o la o proba . A devenit colaborator voluntar- crainic-prezentator. Dupa o perioada am considerat, afland ca are timp disponibil, ca ar trebui stimulata material si am incheiat un contract pe trei luni de colaborare.Care se incheie in aceste zile.
Comportamentul meu a fost unul obisnuit, de castigare a increderii, de atragere la munca voluntara. Daca d-a a gasit ca nu am un comportament corect, sau care o deranjaza, putea sa-mi atraga atentia sau pur si simplu sa nu mai vina la Radio (wau...ziceati ca avea un contract! ) Nu avea nici o obligatie si nici noi fata de ea. (sic!)
Fara sa imi imaginez ce gandeste (asta-i porblema, de ce nu ati intrebat-o?!) si de ce ma acuza, imi amintesc ca am dat doua replici categorice pentru modul in care ma raportez la ea:
Prin luna iunie, cand aveam intentia sa inchei un contract cu ea i-am spus urmatoarea replica : „vom fi colegi, asa ca de aici inainte trebuie sa fim foarte seriosi...sobri” in luna septembrie am mai precizat inca o data atitudinea mea fata de ea (repet, fara sa-mi imaginez reactia pe care o are acum, ci pentru a stabili aspecte de disciplina in munca).
4. Acum cateva saptamani a plecat in Spania. Nu m-a anuntat personal si m-am trezit ca trebuie sa gasesc solutii sa o inlocuiesc. Ba mai mult am aflat de plecarea ei pe doua saptamani de la un coleg.
5.
In SUA, cand pleci undeva nu te adresezi celui care este responsabil de locul de munca, conducatorului (ceausescu!) cerându-i concediu, zile libere, învoire ?

Firesc ca m-am simtit jignit pentru situatia creata. La intoarcere i-am reprosat atitudinea. Crezi ca a motivat in vreun fel plecarea, a formulat ceva pentru scuze ? Nu ! Cu toate aceastea i-am spus: „drept pedepasa ca ai lipsit nemotivat, te rog sa ne faci doua perdele in Studioul II, iar eu o sa te pontez toata luna !!!!!!!”( adica ar fi facut perdelele pe banii radioului) De fapt o rugasem mai demult sa ne recomande un atelier pentru perdele tip lame asa cum sunt in restul salilor. A promis ca ne ajuta ea... Apropo de situatia de mai sus: cum s-ar fi procedat in SUA ?

(AICI NU AR FI FOST „PONTATA,” SI CU ATAT MAI PUTIN I S-AR FI CERUT SA DONEZE PERDELE; ( ce minte sucita! Nota mea.)

6. Mai sunt cateva acuze grave scrise in corespondenta voastra. Daca aceasta ar putea fi considerata proba in instanta , poate ca ar trebui sa actionez pentru calomnie.

Dar cum este o corespondenta particulara si inca nu mi-a afectat public imaginea, sper ca lucrurile se vor clarifica in mod civilizat. Ma deranjaza atunci cand se inventeaza fapte pe care nu le-am gandit, dar sa le si fac !

7. Din partea mea nu va suferi nici o consecinta ! RUSINEA PENTRU CALOMNIEREA UNUI OM CARE TI-A INTINS O MANA , CARE TI-A CREAT UN NOU STATUT (sic!), CARE TE RESPECTA, CARE A AVUT INCREDRE, CARE A AVUT O SIMPATIE, CARE A INCERCAT SA FII BINE PRIMTITA INTR-O INSTITUTIE, CARE NU AVEA SI NU ARE VRE-O OBLIGATIE, RUSINEA CARE O VA URMARI FATA DE GESTUL INCALIFICABIL, VA FI DEAJUNS!

8. Ce este hartuirea sexuala? Pentru ca un anumit comportament sa fie calificat drept hartuire sexuala, trebuie sa indeplineasca mai multe conditii cumulative:
• sa fie un comportament - verbal, nonverbal sau fizic - de natura sexuala
• acest comportament sa fie nedorit
• sa aiba ca scop sau ca efect atingerea demnitatii persoanei si/sau crearea unui mediu degradant de lucru, de intimidarea, de ostilitat, de umilire sau ofensator; pe victima s-o doara capul.
• sa reprezinte motivatia pentru o decizie care afecteaza persoana hartuita?!

9. Credeti ca exista undeva, in comportamentul meu , cat de cat ceva asemanator ? (se stie deja si pare ca da).

10. Regret enorm ca ati ajuns la asemnea atitudine inexplicabila ! Sper din toata inima ca fiecare sa-si vada de treba lui. Mai sunt si familii la mijloc. (la asta trebuia sa se gandeasca inainte dorel, inainte de a spune iei „cum stiu eu sa fac dragoste, sa facem, si sa vezi), si nu dupa, cand Lia se plange si s-a aflat in sighet. )

Imi pare rau ca vorbim despre lucruri neplacute. Avem multe de spus si de invatat !
Cu deosebit respect,
Dorel Todea
N.B. Io zic sa respecti femeile. mai tata lui cantarea romaniei.


semanti: http://www.thepetitionsite.com/1/devolve- -power-to-sighet-romania

No comments:

Post a Comment

Post your comments: